همشهری‌آنلاین: ویژه‌نامه نوروزی ماهنامه مدیریت ارتباطات- اسفند ۹۳ و فروردین ۹۴- با مطالب متنوعی در قالب پرونده‌های فرهنگی، سینما، هنری، ارتباطات و فلسفه منتشر شد.

ویژه‌نامه نوروزی ماهنامه مدیریت ارتباطات

عکس روی جلد و مصاحبه محوری این شماره به گفت‌وگوی امیر لعلی و امیر علی خلج با پروفسور هلگه رونینگ، استاد ارتباطات دانشگاه اسلو با تیتر هشدار نسبت به قلندری در فضای مجازی اختصاص یافته است. وی در این گفت‌وگو با اشاره دقیق به آسیب‌های فضای مجازی می‌گوید: من از اصطلاح «رسانه‌های اجتماعی خوشم نمی‌آید... چون اعتقاد دارم «همه» رسانه‌ها، اجتماعی هستند. چرا باید در مورد برخی اصطلاح اجتماعی» را روا بدانیم و در مورد سایرین نه.

همچنین در بخشی از سرمقاله با عنوان «درباره مهم‌ترین تحول مدیریت در رسانه در سال 93 » امیر عباس تقی‌پور نوشته است: «درصد زیادی از خواص منتظرند ببیند سرافراز و مدیرانش چگونه می‌خواهند و می‌توانند سلیقه‌های متنوع و متفاوت بینندگان رسانه ملی را پوشش داده و در رقابتی نابرابر با رسانه‌های خارجی، اعتماد بیشتر آنها را جلب کنند. به نظر می‌رسد برگ برنده رئیس فعلی صداوسیما را می‌توان در ایجاد فضای باز گفت‌وگو، حضور منصفانه گرایش‌ها و سلیقه‌های مختلف، تعاملی کردن، تقویت جنبه‌های آموزشی و تربیتی با روش‌های نو، شکستن انحصار تولید، جوان‌گرایی در کنار بهره‌گیری از تجارب هنرمندان پیشکسوت و ... جست‌وجو کرد. سرافراز پس از پایان دوره مدیریت خود به چه برنامه‌هایی افتخار خواهد کرد؟ »

ارتباطات انسانی، ناب‌ترین کارکرد نوروز؛ نوروز میراث روابط‌عمومی ایرانی نوشته دکتر احمد يحيايي ايله‌اي، ماهی سرخ کوچولو و Pou نوشته بهزاد دارابی، اسکار 2015 و حقوق قشرهای آسیب‌پذیر؛ اعتراض در کف خیابانی با فرش قرمز» نوشته دکتر نگین حسینی، «بصری‌­سازی محتوا در ارتباطات؛ کاغذ کادو و بسته‌بندی مبتنی بر گرافیک اطلاع‌رسان» نوشته مریم سلیمی، «گزارش سومین نشست تاریخ شفاهی مطبوعات ایران همراه با حمیدرضا زاهدی؛ روزنامه‌نگاری؛ راه سنگلاخی کهبه سختی در آن می‌رانیم» و «88 سـال اطلاعات در یک پرونده مختصر» نوشته محمد دشتی مطالب قبل از پرونده‌های ویژه‌نامه نوروزی مدیریت ارتباطات هستند.

اما پرونده‌ها:

  • پرونده مدیریت ارتباطات فرهنگی:‌ بسترهای ارتباطی آیین‌های ایرانی

«ارتباط میان باور عامه و رخدادها در آیین نخل‌گردانی» نوشته پیمان مرادخانی، «آیین باران‌خواهی، جلوه‌ای اصیل از مشارکت اجتماعی در ایران» نوشته حسین اکبری‌نسب، «آیین‌های گذار، نکوداشت موهبت حیات برای انسان» نوشته حجت‌اله مرادخانی، «باور به تعامل و تفکر خردمحور، مبنای آیین پیرشالیار» نوشته حجت‌اله مرادخانی، گفت‌وگو با هوشنگ جاوید، پژوهشگر آیین‌های ایرانی با عنوان «ذات آیین‌ها ایجاد شوق وصل و ارتباط است» توسط بهروز بلمه، «قالی‌شویان مشهد اردهال، آیینی برای مفاهمه و ارتباط» نوشته رسول احمدی‌فر، گفت‌وگو با محمد عارف، انسان‌شناس هنر و مدرس دانشگاه با تیتر «آیین‌های نمایشی عرصه تقویت روابط اجتماعی در جامعه» توسط بهروز بلمه، گفت‌وگو با سیدمنصور سیدسجادی، باستان‌شناس و رئیس هیأت مطالعاتی و کاوش شهر سوخته با تیتر «شهر سوخته، میعادگاه صلح و دوستی در 5 هزار سال پیش»، «توسعه و استحکام ارتباطات، رمز ماندگاری آیین‌ها» نوشته نعمان امیدی و«ارتباطات اجتماعی و فرهنگی، مبانی ثبت جهانی میراث معنوی» نوشته آرش کبودی عناوین مطالب و اسامی نویسندگان و پدیدآورندگان این پرونده می‌باشد.

  • پرونده ارتباطات:‌ مسؤولیت اجتماعی

«کلیات و تاریخچه پژوهش در زمینه ارتباطات مسؤولیت اجتماعی» نوشته دکتر دنیس سویک بورتی، «انتظارات عموم از ارتباطات مسؤولیت اجتماعی سازمانی؛ در ارتباطات مسؤولیت اجتماعی سازمانی چه چیز و چگونه باید گفته شود؟» نوشته مشترک دکتر سورا کیم و دکتر ماری آن تی فرگوسن، «ارتباطات در خدمت حمایت‌گری اجتماعی سازمانی» نوشته دکتر ملسیا دی‌داد و دکتر داستسن دبلیو سوپا، «ارتباطات مسؤولیت اجتماعی سازمانی در شرکت‌های غیرانتفاعی» نوشته دکتر ریچارد دی واترز و مهندس هالی کی آت و «شرکت‌ها و سازمان‌ها چگونه انتظارات مخاطبان خود را از طریق گزارش مسؤولیت‌های اجتماعی سازمانی مدیریت می‌کنند؟» نوشته سارا بونویتس فلدر، کتی توسینسکی برگ، همگی با ترجمه امیرعلی خلج عناوین مطالب و نویسندگان این پرونده را شامل می‌شوند.

  • پرونده هنری:‌ سلبریتی‌ها زیرذره‌بین شبکه‌های اجتماعی

«درباره خدمات متقابل رسانه‌ای شبکه‌های اجتماعی و رسانه و زندگی مجازی سلبریتی‌ها» به قلم حمید جعفری، نگاهي به امر «ارتباطات» و تأثير آن بر روابط انسان‌ها؛ معني‌دهنده «من» و «تو» نوشته اميرعلي علامه‌زاده، گفت‌وگوی مجید فروغی با «دکتر محمدمهدی فرقانی» درباره «رقابت و تعامل رسانه‌های سنتی و شبکه‌های اجتماعی» با عنوان «شبکه‌هاي اجتماعی فضاي مستندسازي سخن مسؤولان شده است» و «نگاهی به شبکه‌های اجتماعی ستاره‌ها؛ از رضا عطاران تا محمدجواد ظریف» نوشته محمد تاج‌الدین عناوین پرونده هنری هستند.

  • پرونده فلسفه:‌ رسانه و ارتباطات هابرماسی

«تأملی درباره نگاه هابرماس به رسانه؛ رسانه‌ها در خدمت عقلانیت نیستند» نوشته دکتر سیدجواد میری، «ارتباطات و رسانه از نظر یورگن هابرماس در گفت‌وگوی منوچهر دین‌پرست با دکتر کمال پولادی: هابرماس به پدیده ارتباطات عمق تازه‌ای می‌دهد»، «هابرماس و جهان ارتباطی؛ انسان به مثابه رابطه» نوشته مهدی قوامی‌پور، «درنگی بر تئوری کنش ارتباطی یورگن هابرماس؛ همه صداها به گوشه و کنار می‌رسد» به قلم دکتر علی‌محمد اسکندری‌جو، «قدرت ارتباطی در تئوری دموکراسی هابرماس» نوشته جفری فلین استاد فلسفه دانشگاه Middlebury آمریکا با ترجمه مریم طهماسبی، «ترجمه به‌مثابه کنش ارتباطی- اجتماعی» نوشته دکتر فرهنگ ارشاد و «هابرماس و عقلانیت ارتباطی؛ عقلانیت ارتباطی در زبان ماست» نوشته اسماعیل نوشاد را می‌توانید در این شماره ماهنامه مطالعه کنید.

  • مدیریت ارتباطات سینما:‌ رسانه‌نگاری از یک جشنواره ایرانی فیلم

خوانندگان ویژه‌نامه نوروزی ماهنامه مدیریت ارتباطات در این پرونده مطالب ذیل را مطالعه خواهند کرد:

· ارزیابی جشنواره فجر در گفت‌وگو با فعالان مطبوعاتی سینما؛ هنرمندان ما فکر می‌کنند ولی‌نعمت خبرنگاران هستند گفت‌وگوها از علی ورامینی ( بهنام شریفی منتقد و روزنامه‌نگار سینمایی، احمدرضا حجارزاده منتقد تئاتر و سینما، رکسانا قهقرایی پاسخ می‌دهند).

  • از ابتدا تا اتنهای جشنواره؛ سیمرغ‌هایی که اوج نگرفتند نوشته مهناز پیرابی
  • مرور چند حاشیه جشنواره فجر؛ از فریادهای کمال تبریزی تا سلفی رامبد جوان نوشته آرمان آتشی
  • بررسی یک پدیده چندساله در کاخ جشنواره؛ تــــــشویق به مثابه اعتراض نوشته ندا دیالمه
  • نگاهی اجمالی به سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر؛ فستیوال متوسط‌ها نوشته محسن آزموده
  • همین 10 روز کافی است نوشته مسعود شاه‌حسینی
  • کارگردان فیلم تحسین شده «بدون مرز» در گفت‌وگو با مدیریت ارتباطات: جشنواره‌ای مانند توکیو به حضور فیلم‌های ایرانی افتخار می‌کند گفت‌وگو از علی ورامینی
  • مختصری درباره مهم‌ترین جشنواره‌های اروپایی ترجمه عماد عابدی

پنجاه‌وهشتمین و پنجاه‌ونهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات به صاحب امتیازی و مدیرمسؤولی امیر عباس تقی‌پور و سردبیری امیر لعلی در 112 صفحه با قیمت 10 هزار تومان بفروش می‌رسد. حجت‌اله مرادخانی، منوچهر دین‌پرست، حمید جعفری، امیر علی خلج و علی ورامینی مسؤولیت پرونده‌های این شماره را بر عهده داشته‌اند.

علی شوقی بنام مدیر هنری، بهنام تقی‌پور مدیر سایت و یوسف فروتن نیز به عنوان صفحه‌آرا با این ماهنامه همکاری دارند.

گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر کیوسک‌های مطبوعاتی این ماهنامه را توسط نرم‌افزار برگ (کیوسک الکترونیکی مطبوعات) بر روی گوشی‌ها و تبلت‌های دارای سیستم عامل اندروید خریداری کرده و مطالعه کنند. آرشیو کامل ماهنامه مدیریت ارتباطات از نشانی www.magiran.com/cmmagazine قابل تهیه و مطالعه است. این ماهنامه از طریق سایتwww.prshop.ir نیز برای درخواست‌کنندگان، ارسال می‌شود.

روابط‌عمومی ماهنامه مدیریت ارتباطات

کد خبر 289478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha